Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Tisdag

Av Jonas Hagman - 20 januari 2009 21:01

Då influensan har lämnat min kropp lika plötsligt som den kom så var det åter dags att jobba. Hör och häpna men det hade inte hänt mycket under min frånvaro, dessvärre hände det lika lite under min närvo. Jag har väll jobbat 2 timmar effektiv arbetstid idag. och då har jag antagligen inte överdrivit. När jag kom hem från arbetet hade min fru "som alla välskolade fruar borde" dukat fram en varm och väldoftande curry-korv gryta. således var det bara att sätta sig till bords och låte sig väl smaka. Strax därpå började den berömda palltkoman att överta min kropp och det fanns bara en sak att göra, ja inta soffan så klart. varpå min fru "som alla goda fruar borde" dukade av bordet innan jag äns hade hunnit börja tänka på efterätt. tanken på efterätt försvann likafort som lusten att gå på toa och lösa korsord infann sig. Sagt och jort, tio minuter senare gled jag ut från bekvämlighetsinrättningen med bara 3 korrekta ord nedskrivna i korsordet. Men en kännsla av välbefinnande rusade ändå ut i min kropp. Som om nånting tungt just lämnnat mig.

 sedan körde jag kundvagn met tuva i vardagsrummet. sedan var det dags att skjutsa frun på jobbet. hon har köpt "tankat" 5 filmer till bärbara datorn  så hon skall kunna hålla sig vaken inatt. När jag kom hem strax efter åtta var det hög tid att lägga tuva inna jag missat allt för mycket av Jakt och Fiske på tv4+.  Och nu sitter jag här och har just bevittnat när per moberg mördat en helt oskylldig kronjort med hela 23 taggat på sina horn.


    // berättelsen är baserad på en sann historia


    ps! det är väll bäst man skriver som ovan så man inte hammnar i samma blåsväder som Liza Marklund :)

 
 
Lillasyster

Lillasyster

20 januari 2009 23:30

Åh, vad kul att du börjat blogga igen storebror... =)Keep going!
Skönt att du piggnat på dig, blev lite orolig där ett tag.

http://lindizh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Hagman - 8 februari 2009 09:53

Ja det blir ingen skoteråkning idag. det snöar å blåser för mycket för att det skall vara behgligt att vara ute å gasa. Varför kan det inte snö på vardagarna åsså vara solsken och fint på helgerna.  ja vi får väll se vad som händer idag. kanske lite ...

Av Jonas Hagman - 7 februari 2009 22:47

Idag har vi varit ute på skoter tur. syster å henke, jocke , pappa å annakarin, farmor åsså tuvis å sandra såklart. jag å Tuva hämtade jocke sedan sandra på jobbet kl 09:00 i morse sedan åkte vi till matfors. vi tog en tur upp till masjön. hade tagit...

Av Jonas Hagman - 4 februari 2009 17:09

 Ja då sitter man på ett hotellrum i borlänge och funderar över vad man skall äta. på hotellresturanger brukar det ju vara svindyrt, har inte kollat in priserna på det här hotellet men jag antar att det kostar typ 100 spänn för en pytt i panna. Det k...

Av Jonas Hagman - 29 januari 2009 19:04

Har varit så förbenat skotersugen idag. Jag ringde jocke när jag kom hem från jobbet för att kolla om han var sugen på en kvällsskotertur, men han hade annat för sig. istället tog jag mig i kragen och gjorde en kullinarisk middag betstående av köttbu...

Av Jonas Hagman - 27 januari 2009 17:56

Ja tyvär så blev det ingen träning idag..  hade absolute ingen lust att gå upp till gymmet så så var det med den saken.. ja inte mycket har hänt sen sist..    på återseende.. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards